کتاب را باید خرید آیا ؟!

"...شما آنگاه که مرا یافتید هنوز خود را نجسته بودید،  مومنان همه چنین اند . ازین رو ایمان چنین کم بهاست.

اکنون شما را می فرمایم که مرا گم کنید و خود را بیاید . و تنها آن گاه که همگان مرا انکار کردید ، نزد شما باز خواهم گشت.

اینان "خدا" نامیدند آن چه را که با ایشان در ستیز بود و مایه ی آزارش بود. و به راستی ، خدا پرستی شان چه پهلوانانه بود. اینان برای عشق ورزی به خدای خود راهی جز به صلیب کشیدن انسان نمی شناختند..."

بعد از مدتها بالاخره کتاب "چنین گفت زرتشت" رو خریدم . با اینکه قبلا از یکی از دوستام و کتابخونه امانت گرفته بودم و خونده بودمش . اما می خواستم که داشته باشم ش برای همین امروز خریدم .

با اینکه من کتاب زیادی ندارم و کتابهایی هم که خوندم اکثرشون امانتی بودند و یا پی دی اف ، اما معتقدم که کتاب های خوب رو باید داشت تا بعد از خوندشون بشه دوباره سراغشون رفت و ورقی زد.

پ.ن یک یه مجموعه کوچیکی از شعرهای رضا براهنی دیدم ، خواستم بگیرمش چون از شعرهای براهنی لذت می برم اما هفت تومن بود . گفتم بیخیال پی دی افش رو دانلود می کنم!

پ.ن دو   چند تا از داستانهای کامو و سارتر رو هم خواستم بگیرم ، دیدم باز گرونه گفتم بیخیال پی دی افش رو دانلود میکنم !

پ.ن سه   چند تا کتاب خوب دیگه هم دیدم که هوس کردم بگیرمشون اما همه بالای ده تومن بود باز گفتم بیخیال پی دی افش رو دانلود میکنم !

پ.ن چهار  چیزی نمونده بود که همین کتاب "چنین گفت زرتشت" رو که برداشته بودم ببرم بذارم سر جاش و بگم که بیخیال پی دی افش رو دانلود می کنم اما یادم اومد که پی دی افش رو دارم و واسه همین بی خیال شدم و گرفتمش !

پ.ن پنج  می دونم اگه همه مث من فک کنن صنعت کتاب نابود می شه اما چیکار کنم حاضر نیستم بخاطر چیزی که مجانی می تونم داشته باشمش ، برم کلی پول بدم .

پ.ن شش  مهمترین (تاکید میکنم مهمترین ) دلیلی که کتابایی رو که می خواستم بگیرم ، نگرفتم این بود که کتابهایی که تو بازار هستن همه سانسور شدن و من به شدت از سانسور کتاب متنفرم .

پ.ن هفت  عکس پایینی از کتاب مجموعه اشعار فروغ فرخزاد می باشد . سطر آخر که نقطه چین گذاشتن سانسور شده می باشد !  یعنی کی با چند کلمه از یه شعر حالی به حالی می شه که این چند کلمه شعر مستوجب سانسور شده ؟! این فقط یه نمونه ی خیلی کوچیک از چندین نمونه ی اعصاب خردکنه .


عاشقم، عاشق ستارهء صبح
عاشق ابرهای سرگردان
عاشق روزهای بارانی
عاشق هر چه نام تست بر آن

می مکم با وجود تشنهء خویش
خون سوزان لحظه های ترا
آنچنان از تو کام می گیرم
تا به خشم آورم خدای ترا!

 http://img37.imagefra.me/img/img37/2/2/4/shadli_m7/f_4ptm949m_1e09db4.jpg