Web Pro.xy is not set up to establish connection on port 9666

من از فایرفاکس استفاده میکنم . اما اپرا و اینترنت اکسپلور رو سیستم دارم . چون بعضی سایتهای ایرانی با فایرفاکس کمی مشکل دارند هر از گاهی از این دوتا نیز استفاده میکنم .

دو روز پیش وقتی خواستم از اینترنت اکسپلور استفاده کنم دیدم که صفحات رو لود نمی کنه . اپرا هم همین مشکل رو داشت اما فایرفاکس هیچ موردی نداشت . به یکی از دوستان گفتم و اون نسخه  ی همیشگی رو پیشنهاد داد . Uninstall  و اگه درست نشد ویندوز رو عوض کن !

از اونجایی که به نظر من این آخرین راه حله سعی کردم درستش کنم .

وقتی از گزینه ی diagnose the problem استفاده کردم . پیامی که داد این بود :


“Web Proxy” is not set up to establish connection on port “9666″ with this computer


با سرچ راه حلی بدست اومد که اینجا ترجمه ش رو می نویسم .

در اینترنت اکسپلور : از “Internet Options” به بخش “Connections” برید .و در قسمت LAN settings گزینه  ی“automatically detect setting” رو تیک بزنید . سپس مرورگر رو ریستارت کنید . مشکل حل شده.

در فایرفاکس : برید به Tools, Options, Advanced,Network.  از قسمت connection  وارد setting  بشید . گزینه ی no proxy  یا auto-detect  رو تیک بزنید .


موضوع جالب اینکه وقتی تنظیمات روی اینترنت اکسپلور رو عوض می کنید روی اپرا نیز عوض می شه . و کافیه در این مورد مشکل اینترنت اکسپلور حل بشه تا اپرا نیز کار کنه .