Creative Zen Stone Plus

http://www.itdisti.com/image2/Creative_Zen_70PF219100115.jpg

دیروز کریتیو زن استون پلاس دو گیگ گرفتم.( مبارکم باشه).  بررسی اش کردم و می خوام نتایج حاصله رو در اختیار شما بذارم.چون تو دفترچه اش هیچی ننوشته ! این سری چهار گیگ هم داره و در شش رنگ تولید شده.

این محصول اکثرا با گارانتی شاب ساپورت میشه. این باکسشه :


داخل جعبه اش پلیر ، هندزفری و کابل  USB و دفترچه راهنما داره.


پلیر با USB شارژ میشه.و برای شارژ کامل باید 2 ساعت به کامپیوتر وصل بشه.البته کریتیو شارژر AC هم داره ، که باید جدا گرفته بشه.


http://cdn.overstock.com/images/products/3/P11381901.jpg

وسایل جانبی:

کریتیو برای این سری مچ بند ، بازو بند ، جا کلیدی ، اسکین  و اسپیکر داره.


http://www.awidernet.com/wp-content/uploads/2007/05/zen-stone-access.jpg

21 گرم هست که خیلی سبکه . و از نزدیک خوشگلتر از عکسش دیده میشه.اکثر فرمتهای موزیک رو ساپورت میکنه.

بیشتر از 10 ساعت موزیک پخش می کنه.که با حجم دو گیگ نزدیک 1000 آهنگ چهار دقیقه ای می تونه پخش کنه.می شه از منوش حالت پخش رو انتخاب کرد. صداش خیلی خوبه. واضح و با کیفیته . صداش بلنده . من که نمی تونم با آخرین ولومش گوش بدم. خود کریتیو هم توصیه کرده که با پایین تر از نصف ولوم گوش بدیم !

http://img.hexus.net/v2/lifestyle/news/zenstoneplusspeaker.jpg

ده ساعت رکورد پشت سر هم میکنه.که کیفیت رکوردش قابل قبوله البته هنوز تو محیط باز امتحانش نکردم.

رادیو داره که طبق اطلاعات سایتش 32 ایستگاه رو می تونه بگیره. سرچ خودکار هم داره.وقتی ایستگاهی رو پیدا کرد می شه اون ایستگاه رو سیو کرد.

استاپ واچ داره. که ساعت و دقیقه و ثانیه و صدم ثانیه هست.یعنی دقتش صدم ثانیه است.


http://cache.gizmodo.com/assets/resources/2007/05/Creative_Zen_Stone_colors_a.jpg

و اما چه ایرادی داره ؟ عادت کردن به منوش وقت میبره. و اینکه به جای اینکه بیان یه باتن عقبگرد بذارن تا وقتی که داخل منویی میشی بتونی با اون یه گام به عقب برگردی ، اومدن آخر هر منویی یه گزینه کنسل گذاشتن! این باعث شده سرعت کار با منو پایین بیاد.


پایین پلیر سمت چپ پورت USB  قرار داره. بالای پلیر سمت چپ پورت هندزفری داره.بالا دکمه شورت کات هست که خودمون می تونیم انتخاب کنیم با زدنش به کجا بره . مثلا من روی ساعت و تاریخ تنظیمش کردم. هر وقت این دکمه رو بزنم ساعت و تاریخ رو نشونم می ده.(چون عادت ندارم ساعت ببندم.)

دکمه ی play/pause هم کنار دکمه شورت کات هستش. که البته به عنوان پاور هم استفاده میشه.با چند ثانیه نگه داشتنش پلیر خاموش یا روشن میشه.

روی پلیر دکمه های چهار جهته قرار داره و دکمه وسطی که هم به عنوان OK عمل می کنه و هم با زدن این دکمه به منو میره. داخل هر بخش که باشین با نگه داشتن چند ثانیه ای دکمه وسط آپشن اون بخش آورده میشه.

اسکرین دایره شکلی داره که به رنگ آبی روشن میشه. بالای پلیر ، کنار دکمه ی شورت کات یه چراغ کوچیک گذاشتن که به رنگ آبی روشن می شه.طبق دفترچه وقتی شارژ نداره این چراغ روشن میشه و وقتی فول شارژ شد شروع به چشمک زدن میکنه. من دیروز فول شارژش کردم اما با اینکه چند ساعتی استفاده کرده بودم باز هم چشمک می زد! اینجا بود که با خودم گفتم نکنه مشکل داره ؟! و بعد  دقت کردم دیدم وقتی چراغ اسکرین خاموش می شه . چراغ آبیه شروع به چشمک زدن می کنه . اما وقتی اسکرین روشنه چشمک نمی زنه . اینو گذاشتن که یادمون نره پلیر روشنه !